CRISISAMBASSADEURS

U bent een professional en u wilt graag de communicatie ondersteunen van het Rode Kruis aan mensen die bloed willen geven? Dat kan.

Waarom dit programma?


De Service du Sang van het Belgische Rode Kruis heeft als missie altijd en overal te voorzien in de hoogwaardige bloedproducten die de ziekenhuizen nodig hebben.

Elk jaar geven meer dan 90.000 donoren, honderden vrijwilligers en tal van toegewijde personeelsleden een concrete invulling aan deze opdracht.

Toch gebeurt het dat bepaalde gebeurtenissen (schoolvakanties, lockdowns, overstromingen enz.) de bevoorrading verstoren en onze voorraden bloedproducten doen afnemen.

Soms zijn dergelijke ‘dalperiodes’ kritiek en om dat zoveel mogelijk te voorkomen, heeft de Service du Sang het programma ‘Crisisambassadeurs’ opgezet. Bedoeling is een netwerk te creëren van mensen en bedrijven (ambassadeurs) die bereid zijn de communicatie van de SFS te ondersteunen op het moment dat die er het meest behoefte aan heeft.

Het is de bedoeling dat de ‘crisisambassadeurs’ de boodschap van de Service du Sang van het Rode Kruis in de verf zetten en doorgeven aan hun directe en indirecte medewerkers en/of contacts (leveranciers, klanten enz.)

Concreet


We vragen u op gezette tijdstippen onze communicatie-inspanningen te ondersteunen om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de behoeften aan bloed en hen ertoe aan te zetten zich naar een inzameling van de Service du Sang te begeven.

We nemen pas contact met u op om uw steun te vragen als de nood hoog is, en enkel dan. 

Al naargelang wat voor u mogelijk is, kunt u daarbij alle of enkele van de middelen benutten die wij u ter beschikking stellen:

  • een door ons opgestelde e-mail
  • een post, visual of coverafbeelding om te publiceren op uw (professionele of privé) Facebook-profiel of het intranet van uw onderneming
  • een handtekening om bij uw e-mailberichten te voegen
  • een visual voor uw digitale displays
  • een ‘tweet’ om onze oproep te delen met uw community enz.

De Service du Sang stelt u dit alles ter beschikking. U hoeft zelf niets op te stellen of aan te maken!

Hoe vaak wordt er een beroep gedaan op de ambassadeurs?


De frequentie van onze oproepen zal niet hoger liggen dan drie per jaar.

Zij hebben ons vervoegd